Blog Informasi, Idea, Kreatif

Lukisan 3D Menakjubkan Yang Seolah-olah Tersembul Dari Kertas (12 Gambar)

Sekarang ini memang ramai pelukis yang boleh menghasilkan lukisan 3D yang benar-benar menarik hanya dengan menggunakan pensil dan kertas tapi saya rasa lukisan 3D yang dihasilkan oleh Alessandro Diddi ini antara paling menakjubkan pernah saya lihat setakat ini.

Menurut beliau, lukisan yang hanya menggunakan pensil dan kertas ini dihasilkan dengan 'teknik permainan minda'. Belaiu berhasrat untuk menghasilkan lukisan yang mampu menunjukkan bahawa mata manusia boleh menipu minda dengan mempercayai terdapatnya dimensi yang sebenarnya tiada. Tambah beliau, lukisan sebegini tidaklah begitu sukar untuk dihasilkan apabila teknik tersebut berjaya dikuasai.

Mungkin mudah bagi seorang pelukis berbakat seperti beliau, tapi bagi kebanyakan dari kita mungkin sudah menganggap ini adalah satu masterpiece. Beberapa minit saya tenung satu-persatu untuk melihat bagaimana lukisan ini dihasilkan untuk menghasilkan effect yang sebegini tapi tak dapat-dapat juga, mind blown, haha. Mungkin lebih menarik jika disediakan gambar dari perspektif yang berbeza untuk melihatnya dari perspektif 2D.
lukisan 3d pensil dan kertas

3d pencil drawing

lukisan 3d tangan hantu

lukisan 3d bongkah tergantung

lukisan 3d ular menyusur keluar kertas

lukisan 3d pensil atas tiang

lukisan 3d tangan digigit mulut

lukisan 3d manusia tarik pensil

lukisan 3d ikan lumba-lumba melompat

lukisan 3d jambatan batu

lukisan 3d pintu dan tangga
sumber dari Daily Mail

6 ulasan

  1. Gila kren banget pasti yang buat udah professional

    BalasPadam
  2. Pengan banget ketemu sama orang yang bikin gambar 3D ini.. dan pengen banget diajarin caranya gambar 3D sampe sebagus ini dan senyata ini..

    BalasPadam
  3. hu...hu...hu...aku engak mengerti ni.......

    BalasPadam
  4. pgn bisa gambar co lagi mimisan. kwkwkwk tp 3d.

    BalasPadam